Geniul bucătăriei peruane și B&B în Cusco

Posted on March 11, 2015

Știți reclama aia idioată pentru pastă de dinți cu „micile plăceri ale vieții”, nu? Ei, eu mă străduiesc să nu le prea pierd (plăcerile, desigur), nici acasă, nici în călătorii. Una dintre ele este mîncarea bună. Îmi place să mănînc. E rău? Am și eu ceva fițe și mofturi dar, oriunde am mers, totdeauna am găsit măcar un loc unde am mîncat bine.

Locurile în care am mîncat excelent au fost Italia, Turcia, Portugalia, Mexic și mai ales Peru care mi-a întrecut absolut toate așteptările. Peru, cel puțin după gustul meu, are una dintre cele mai diverse bucătării – sofisticată, inventivă, un amalgam de elemente combinate (fusion în termeni mai moderni) care au o subtilitate total neașteptată.

Am mai vorbit despre bucătăria peruană (nu mă pot abține) și azi o să vă zic ce-am mîncat la Cusco – dacă ajungeți acolo trebuie neapărat să încercați “causa” de la Chicha alături de un cocktail absolut minunat.

photo DSCN7033_zps805266e5.jpg

photo Cocktail in Cusco_zpsqpv51pmk.jpg

Causa asta seamănă un pic la gust cu salata de boeuf pentru că baza e cartoful fiert. Cartof fiert zdrobit (ca pentru piure) la care se adaugă un pic de zeamă de lime, un pic de ulei, sare, o pastă de ardei galben și eventual ardei iute (sau chili), eventual niște brînză, ceapă. Rețetele variază. Asta e baza care se pune în straturi cu ce doriți: avocado, creveți, pui, pește, legume, brînză, ouă (după cum se vede în poza de mai sus unde sunt 4 feluri de causa). Iată o rețetă de la mama ei. Și pentru cei care nu se descurcă în spaniolă, iată și o rețetă în engleză. Încercați un ceviche (pește marinat în lime cu ceapă și porumb), un aji de gallina (pui într-un sos de pastă de ardei) sau un lomo saltado (vită cu legume amețite în stial asiatic).

La dulciuri, încercați neapărat dulce de leche și tres leches. Pentru cei foarte puternici și care au mîncat deja, aruncați un ochi aici.

Un alt loc absolut delicios este The Muse din piața San Blas – decor spectaculos, fantezist și intim în același timp, mîncare bună, cafea bună, priveliștea de la etaj minunată.

photo InteriorrestaurantCusco_zpscb7fd4aa.jpg

photo DesertCusco_zps3b6d05d7.jpg
 photo Mincare la Cusco_zpseyynfbi8.jpg

photo DSCN8126_zps5czobtfn.jpg

photo DelafereastrarestaurantuluiCusco_zps2b17bb41.jpg

În afară de mîncarea bună, Peru, ca și Mexic, are o ofertă de cazare greu de întrecut în zona de B&B și pensiuni care au mai degrabă nivelul de boutique. La prețuri extrem de rezonabile poți sta în condiții nu numai bune ci și într-un decor net superior cazărilor din Europa.

În Cusco am stat întîi la Casona les Pleiades – ținută de o pereche de francezi – f. frumos decorată și f. bine plasată lîngă piața San Blas – la 60-70 euro/dublă/noapte cu mic dejun inclus. Noi n-am putut beneficia de mic dejun pt. că am plecat extrem de devreme a doua zi spre traseul Salkantay. Dacă n-ar fi fost durerea de cap datorată înălțimii, m-aș fi bucurat și mai tare de patul absolut senzațional de comod. Sau mai bine zis, noroc cu patul că altfel nu cred c-aș fi reușit să dorm vreun pic.

photo Las Pleiades_zpsp6ryzxhp.jpg

photo Hotel1Cusco_zps2ee4efea.jpg

photo InteriorLasPleiades_zps74c18c6b.jpg

La întoarcerea de la Machu Picchu, am stat la pensiunea Llipimpac cam tot pe la 60-70 euro/dubla/noapte cu mic dejun inclus. Asta mi-a plăcut și mai tare pentru că toate camerele erau personalizate, avea o curte foarte pitorească și micul dejun a fost excelent și, la fel, foarte bine plasată.

photo DSCN7985_zps44b93cfb.jpg

photo Hol hotel Cusco_zpsgltfeesg.jpg

photo DSCN7982_zps58821679.jpg

photo DSCN7976_zps07bb955f.jpg

photo DSCN7975_zpsb8f9eb1c.jpg

photo DSCN7971_zps19b67f87.jpg

photo DSCN7969_zps3a1e7b2e.jpg

photo DSCN7963_zpsurbwtxwl.jpg

Despre cazarea în  Peru am mai zis aici și aici și o să mai zic cînd o să mai povestesc despre Arequipa, un alt oraș peruan unde mi-am lăsat o părticică de suflet. Pînă atunci, poftă bună și somn ușor!

» Filed Under Am mincat la, Insemnari din calatorii, Ne-am cazat la, Prin lume

Comments

2 Responses to “Geniul bucătăriei peruane și B&B în Cusco”

1. Lucian on March 15th, 2015 5:56 pm

uau, arata groZZav camarutele alea! si aji de gallina suna intr-un maaare fel 🙂

si cand anume pleci catre Brugge? sa stiu cand sa incep sa te invidiez, asa, tovaraseste…

2. anca on March 15th, 2015 8:54 pm

Da, cazarea și mîncarea în America de Sud sunt într-adevăr într-un mare fel 🙂
    Plec marți și stau o săptămînă în Bruxelles – și vreau să văd Brugge, Anvers și evident Gent, eventual Namur și Villiers-La-Ville. În mare parte, tu m-ai convins să plec în Belgia 🙂