Lumină, mare, păsări şi nisip în Paracas – răsfăţ

Posted on December 11, 2012

La noi a venit zăpada şi eu mă întorc în Peru, cu imaginaţia, amintirea şi inima, într-o zonă cu mare, vânt, păsări, deşert de sare şi deşert de nisip, relaxare, lumină şi foarte multă frumuseţe: Paracas. Acolo, m-am răsfăţat total, de la transportul cu autobuzul/avion de la Cruz del Sur, plimbarea cu barca, cu buggy-ul şi cu placa pe nisip până la cazarea de fiţe (la un preţ totuşi acceptabil).

La Paracas am fost singură pentru că prietenul meu Fernando avea de lucru dar n-a fost rău de loc până la urmă. Există o beţie a singurătăţii şi a libertăţii pe care ţi-o dă aceasta, şi îmi place din când în când să mă îmbăt puţin de această libertate. Doar din când în când pentru că, de fapt, prefer să am pe cineva drag alături cu care să împărtăşesc bucuria şi surprizele călătoriei.

Primul răsfăţ a fost transportul cu autobuzul Cruz del Sur, o firmă care zici că operează avioane. Staţia de autobuz din Lima este ca un mic aeroport, aşa cam ca Băneasa. Exită porţi, check-in şi predare de bagaje, liste şi controale de acte de identitate, personal numeros care verifică bilete şi acte, preia bagaje, încarcă/descarcă bagaje, îţi dă informaţii sau te invită în autobuz, zonă de aşteptare, câteva spaţii unde poţi mânca ceva, ce mai, ca într-un aeroport!

Autobuzele sunt cu două etaje, scaunele sunt mai comode decât în avion, ai loc de sprijinit picioarele, pătură cu siglă, pernuţă şi o gustare, şi ai un ecran pe care ţi se pun filme sau video. Pentru o călătorie de 3 ore şi jmătate  în astfel de condiţii am plătit 55 soles, adică aprox.75 lei. Dacă te gândeşti la condiţii, zău că nu e scump!

Deşi am stat doar trei zile la Paracas, am văzut atâtea încât n-o să-ncapă într-un singur articol, mai ales că am avut mari dificultăţi în a selecta pozele (dacă există un loc care să merite poze mai bune decât am făcut eu, păi ăsta e sigur locul acela!).

Pentru că am schimbat datele în care am fost acolo, a trebuit să-mi schimb rezervarea de hotel. Iniţial, rezervasem 2 nopţi la Hotel Gran Palma care nu arată rău de loc şi are comentarii destul de bune. În plus, camera dublă e cam 54 euro pe noapte cu mic dejun inclus. Când am vrut însă să schimb perioada, nu mai aveau locuri şi dacă tot am schimbat, am avut un moment de nebunie şi am luat sfatul lui Fernando. Am rezervat la Hotel Paracas, hotel de 5 stele, probabil cel mai tare din parcare. Am plătit 130 euro pe noapte (am prins un preţ bun) dar chiar a meritat. Adică răsfăţ , răsfăţ. Eu n-am nici o problemă să dorm la cort sau la un hotel fără fiţe (dacă e curat) dar de data asta am zis că n-o să sărăcesc pentru două nopţi. Din când în când, nu e rău un răsfăţ din ăsta.

Şi trebuie să vedeţi cum arată grădina lor!

Au două piscine, două restaurante, zonă de business cu bancomat (important, pt. că nu sunt prea multe în zonă), calculatoare cu acces Internet, copiator, acces la Internet în cameră pt. 10 dolari/zi, magazin de cadouri, spa, fitness, loc de joacă pt. copii, plajă, evident parcare gratuită, room-service, acces gratuit la biciclete, sporturi de apă.

Mâncarea la fel de bună ca peste tot în Peru aşa că n-o să insist. Dar cel mai mult şi cel mai mult mi-a plăcut barul care are o terasă deschisă spre mare absolut minunată. De obicei ajungeam acolo pe la 4 şi jumătate, chiar 5 după-amiază, adică nu mult înainte de apus, când nu prea mai era nimeni pe acolo. Deşi bătea vântul destul de tare şi nu era excesiv de cald (erau aşa cam 18 grade), îmi luam un cocktail şi ceva dulce şi priveam pe mare până se lăsa soarele.

Iată cum arăta şi unul dintre deserturile de pe acolo (un fel de dulce de leche).

De fapt, n-am fost niciodată singură acolo. Alunele şi porumbul de pe masă erau o invitaţie permanentă pt. păsările care veneau la furat.

E clar că m-a furat peisajul aşa că mă opresc aici cu superficialitatea, sperând că mă veţi ierta pentru “uşurătatea” mea. Data viitoare trec la lucruri mai consistene şi o să vă zic ce-am văzut şi ce-am mai făcut în Paracas, adică plimbarea cu barca până la Insulele Ballestas, vizita în rezervaţie, dunele unde m-am plimbat cu buggy şi m-am dat cu placa pe nisip. Trei zile f. pline şi până la urmă, totul – un răsfăţ total!

» Filed Under Am mincat la, Am vazut, Ne-am cazat la, Prin lume

Comments

5 Responses to “Lumină, mare, păsări şi nisip în Paracas – răsfăţ”

1. Mini Foto-poveste – Dacă-ţi sare pelicanul în braţe? : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on April 17th, 2013 10:08 am

[…] rezervaţia peruană Paracas am scris încă puţin şi nici acum n-o să zic mult mai mult. Sunt încă supărată pe pozele […]

2. Lumină, mare, păsări şi nisip la Paracas, Peru – episodul II : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on June 3rd, 2013 11:29 am

[…] primul episod despre Paracas şi continuarea de acum au trecut ceva luni, ce zic eu luni, a trecut aproape o jumătate de an. Am […]

3. Parcas şi Ballestas – păsări, urşi de mare şi Candelabru în Peru : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on June 13th, 2013 2:42 pm

4. Mini foto-poveste – La Paracas la furat : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on June 24th, 2013 1:36 pm

[…] terasa barului din Paracas la ora 4 şi jumătate, cinci după-amiază când ajung eu, e linişte – sunt practic singură cu […]

5. Peru – autenticitatea din lumile magice : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on June 27th, 2016 7:16 am

[…] stau la 5 stele – sigur, doar 2 nopți și la un preț mai mult decât rezonabil și nu sunt nici pe departe […]