Foto-poveste – mica peruană

Posted on January 9, 2013

Anul ăsta este un an al deciziilor spontane şi al unui soi de euforie a plecării. Simt aşa un fel de tropăială interioară care zice: “să plecăm, să plecăm……”. Am luat bilete de avion pt. Portugalia, am luat cazare pt. Capri, skiul în Austria e ca şi antamat, am început să scriu despre ţările lumii în câteva cuvinte şi brusc, m-am decis să scriu nişte mini poveşti pe baza fotografiilor pe care le-am tot făcut în timp. Dau de multe ori peste fotografii pe are nu apuc să le introduc într-o poveste şi sunt o mulţime de detalii care se pierd când scriu despre un anumit loc, pur şi simplu pentru că nu pot scrie articole kilometrice.

Toate astea m-am lovit aşa de-odată, fără planificare, fără pregătire, aproape fără voinţa mea. Dacă aşa s-a nimerit, să fie primit!

Prima mini poveste e din valea Colca, Arequipa, Peru

La intrarea în biserica din satul Maca din valea Colca era o fetiţă a cărei mamă lucra la biserică. Când am dat cu ochii de ea, fetiţa, care ţinea strâns în mâini o acadea, tocmai cerea ceva – n-am auzit ce, pentru că nu eram suficient de aproape. Acadeaua deja nu-i mai ocupa întreaga atenţie probabil.

Din spatele uşii masive a bisericii, s-a auzit glasul răstit al mamei exprimând clar un refuz. Iată şi rezultatul.

N-am apucat să văd nici mama şi nici deznodământul căci am fost strigată că trebuie să ne urcăm în autobuz şi să plecăm. De, inconvenientele călătoriei cu grupul! Şi-acum îmi pare rău că n-am mai rămas să văd tabloul complet, să aflu numele fetiţei şi ce anume cerea. Aş fi vrut să văd cum îşi educă acea femeie copilul. Dacă e să mă iau dpă cele văzute în Lima, peruanii au cei şapte ani de acasă.

S-ar putea să nu mai merg  niciodată viaţa mea în grup organizat cu ghid. Nu mi-a plăcut nici în Grecia (prima mea ieşire după 89) şi am comentarii şi despre pachetele turistice pt. Peru. Iguazu a fost singura excepţie cu adevărat pozitivă. Oricum, eu zic că tot pe cont propriu e mai bine!

» Filed Under Am vazut, O fotografie pe zi, Prin lume

Comments

5 Responses to “Foto-poveste – mica peruană”

1. TravelBadgers on January 10th, 2013 5:00 pm

Şi nouă ne plac poveştile scurte ieşite dintr-o fotografie, aşa n-a născut seria “Foto flash”. Aşteptăm şi altele.

2. anca on January 10th, 2013 9:40 pm

Azi am selectat nişte fotografii special pentru asta aşa că o sa mai fie 🙂 Tocmai am citit povestea vostră cu pisica ceacâră din Istambul care mi-a plăcut f. tare ma ales că şi eu am remarcat multitudinea pisicilor în Istambul.

3. mihaela on January 19th, 2013 12:57 pm

cum ai gasit acest grup organizat?
    am nenorocul sa vreau sa calatoresc si sa n-am cu cine si oricand as pleca chiar si asa, cu dezavantajele sale, numai sa nu ma ratacesc si sa am cu cine schimba 2 vorbe intr-o tara a carei limba nu o cunosc

4. anca on January 19th, 2013 1:12 pm

Toate agentiile din Peru au pachete pentru grupuri – eu am cautat pana am gasit ceva convenabil ca oferta. Pentru zona Colca, am ales http://www.colcatours.com si a fost OK. Oricum o sa mai scriu despre asta si o sa dau amanunte despre agentii si cazare pentru toate locurile unde am fost in Peru.

5. Sne on January 22nd, 2013 1:38 pm

..felitări…studiam ceva prin Făgăraș și am dat de tine…am parcurs ce2te ceva din blog și te mai feiclit odată pentru dorințele tale aparte de a călători…mi-aș fi dorit să trăiesc ce ai trăit tu…acum este te2rziu…să continui neapărat…timpul zboară…să-ți fie bine.