9 zile de lumină și baroc sicilian

Posted on May 31, 2015

Mă chinui de vreo 2 ani să ajung în Sicilia și în sfîrșit am reușit la începutul acestei luni, adică între 1 și 10 mai. Perfect ca vreme – cald fără exagerări și senin mai tot timpul. Bine, acolo plouă rar, așa că șansele să prinzi vreme senină sunt foarte mari.

photo 1-DSC_1155_zpsbcvf2uly.jpg

A fost un mic tur de forță dar nu în modul rapid înainte.

Adică a fost cam așa:

Trei nopți Catania cu o plimbare de o zi pe coastă pînă la Taormina

O noapte la Noto trecînd prin Siracuza

O noapte la Ragusa trecînd prin Modica

Trei nopți la Palermo trecînd prin Favara și Agrigento (și cu un drum la Monreale desigur)

O noapte la Cefalu.

Ca să putem face asta fără să ne prindem picioarele în bagaje și să facem sus-jos prin autobuze sau trenuri, am închiriat o mașină și, n-o să vă vină să credeți, ne-am descurcat f. bine. Școala Bucureștiului s-a dovedit încă o dată o pregătire solidă pentru cam orice condiții.

Adică, dacă stai prost cu nervii, nu știi să parchezi pe orice locșor cît de mic, nu ești atent la motocicliști, pietoni și la alți șoferi care circulă fără prea multă atenție pentru oricine altcineva din trafic, dacă ai probleme să urci pe străzi cu pantă mare și foarte înguste și mai ales dacă te nu prinzi că GPS-ul, în zone rezidențiale cu străzi mici, înguste și cu tot felul de sensuri interzise, dă în bîlbîială și te învărte în pătrat (asta pentru că n-are cerc), să nu conduci în Sicilia!

photo 1-DSC_2529_zpszbftzgkr.jpg

photo 1-DSC_2470_zps5llgfmpa.jpg

Pentru că n-aveam nici una dintre problemele de mai sus, ne-am descurcat fără incidente și fără nervi, ba chiar a fost soluția ideală pentru a ne plimba prin atîtea locuri. Mărturisesc că a trebuit să fac o planificare destul de serioasă anterior dar care s-a dovedit foarte utilă.

Sicilia s-a urcat direct pe locul 3 în materie de cazare, după Mexic și Peru. Adică am stat excelent în toate cele 5 locuri unde am făcut rezervare și la prețuri foarte decente. O să revin că merită.

De mîncare ce să zic? Fericire totală despre care voi elabora în alt articol.

Înainte de a face 0 scurtă dare de seamă, o să spun că am ajuns în Sicilia în mare parte datorită lui Iulian de la ici-colo ale cărui articole mi-au și fost de mare folos.

Catania – frumoasă, plăcută, mult mai frumoasă decît mă așteptam, cu mult mai multe lucruri de văzut decît speram.

photo 1-DSC_0759_zpsf32lbwjo.jpg

photo DSC_1019_zpsioi862by.jpg

Aci Castello – delicios

photo 1-DSC_1138_zpsiiehyc8o.jpg

photo 1-DSC_1099_zpsranrz6zo.jpg

Taormina – hmm… pentru mine, dezamăgitoare. Sigur, e o părere subiectivă pe care o s-o explic cîndva. Pe scurt, după Cinque Terre, coasta sorentină și amalfiteană, și mai ales Capri….. Să nu se înțeleagă însă că mi-a displăcut. Nici vorbă. Doar că, dacă n-aș fi văzut-o, n-ar fi fost nici o dramă.

photo 1-DSC_1331_zpsrbaqmbkz.jpg

photo 1-DSC_1188_zpsfoa8mlkx.jpg

Siracusa – în orașul în sine e de văzut teatrul grec cu tot complexul său dar ce e  cu adevărat de văzut e insula Ortigia unde se desfășoară barocul sicilian în plenitudinea sa.

photo DSC_1370_zpsld0y5qbd.jpg

photo DSC_1421_zpslrr8xto5.jpg

Noto – încă se află pe locul 1 pentru mine – mic, compact, absolut încîntător, cît mai baroc sicilian cu putință.

photo 1-DSC_1570_zpsv4roxitf.jpg

photo 1-DSC_1511_zpsltbix4cn.jpg

Modica – cățărat pe coastă, potrivit pentru exersat urcușul în pantă, dar cu o arhitectură și o priveliște care merită tot efortul.

photo 1-DSC_1810_zps4t8i2bpc.jpg

photo 1-DSC_1772_zpsrssqi121.jpg

Ragusa – adică Ragusa Ibla, zona veche – minunată, compactă, cu atmosferă aparte.

photo 1-DSC_1973_zps2svcenmi.jpg

photo 1-DSC_1875_zpsd96b3j9o.jpg

Favara – o surpriză complet neașteptată, de neratat.

photo 1-DSC_2075_zpsnkmctelr.jpg

photo 1-DSC_2159_zpsf6a1ylyz.jpg

Agrigento – adică Valle dei Templi – pentru iubitorii de pietre și coloane, așa ca mine, o frumusețe.

photo 1-DSC_2212_zps87o3uotf.jpg

Palermo – poate surpriza cea mai frumoasă – un oraș viu, plin, contrastant, exact pe gustul meu.

photo 1-DSC_2345-001_zpspxqjdgll.jpg

photo 1-DSC_2308_zpsxxumx8gi.jpg

Monreale – spectaculos deși nu neapărat pe gustul meu, dar sigur demn de plimbare.

photo 1-DSC_2816_zpswmvzzwsb.jpg

photo 1-DSC_2776_zps7meygw8a.jpg

Cefalu – la bătaie cu Noto pentru locul 1 – excelent plasat, pitoresc, frumos rău.

photo 1-DSC_2969_zpsje8mvlfo.jpg

photo 1-DSC_3227_zpshicu1iyr.jpg

photo 1-DSC_2949_zpsl9burolo.jpg

Am văzut Etna doar de la depărtare și, mărturisec, că dacă aș fi știut, aș fi dat ușor Taormina pe o plimbare pînă la minunea asta de munte. Rămîne pe data viitoare.

Acum, ce pot să-mi doresc e să mai am un pic de timp de respirație ca să apuc să vă zic despre una, alta în secolul ăsta. Dar de scris, sigur mai scriu. Că am ce. Sicilia e o insulă care are cam de toate pentru toți. Zău!

» Filed Under Am vazut, De prin Europa, Insemnari din calatorii

Comments

3 Responses to “9 zile de lumină și baroc sicilian”

1. Lucian on June 4th, 2015 9:45 pm

daca chiar am reusit sa contribui cu ceva la calatoria ta in Sicilia ma simt de-a dreptul onorat, Anca 🙂

oricum, vad ca m-ai luat la Ragusa, Modica si Favara, pe care eu nu le-am vazut; asa ca astept cu interes mult mai mai multe despre ele!

2. anca on June 5th, 2015 8:09 am

Ai contribuit substanțial. În primul rînd că mi-ai întărit ideea de a merge acolo și apoi pentru că articolele tale au fost cel mai pe gustul meu și mi-a fost ușor să merg pe mîna ta 🙂
    O să scriu despre toate trei pentru că sunt probabil mai puțin vizitate decît altele și chiar merită.

3. Noto – lumină și baroc sicilian roz-auriu : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on July 31st, 2016 1:50 pm

[…] Azi vreau să mă plimb printe grupele de 4 moși, așezați ici colo pe strada principală din Noto, poate cea mai compactă și mai fermecătoare aglomerare de baroc sicilian. […]