Napoli – unde să te cazezi să nu-ţi strici vacanţa

Posted on July 13, 2013

Merge greu cu scrisul despre Napoli şi pe măsură ce înaintez aşa ca-ntr-o mare agitată, mă prind că articolul tinde iar să devină roman fluviu. Drept pentru care o să rup pisica, adică articolul şi o să tratez problema cazării separat ca să nu amestecăm liricul cu prozaicul.

După experienţa de anul trecut, când am ales hotelul pentru plimbarea din mai de anul ăsta, am avut grijă să stau cât mai departe de zona gării, ceea ce vă doresc şi vouă. Preţurile din zona aia sunt mai mici dar e mult mai murdar şi mai haotic. Şi nu e chiar aproape de centru iar tramvaiele şi autobuzele lor sunt aglomerate şi cam ca ale noastre.

Eu am găsit două variante foarte onorabile aproape de centru, în condiţii foarte bune şi aproape de port încât să nu avem probleme de cărat bagaje prin jumătate de oraş. Nu are rost să zic că o vizită la Napoli fără un drum la Capri, e un sacrilegiu!

În prima noapte înainte de plecarea la Capri am stat la un hotel simpluţ dar curat, Hotel Bella Capri, cu aer condiţionat, acces la Internet, balcon cu vedere la port şi cu mic dejun inclus (unul simplu însă adică: cafea, croissant, unt şi gem, suc şi ceai).

La întoarcere de la Capri, am stat trei nopţi la Carfa Suite, de fapt o pensiune cu apartamente într-un bloc foarte aproape de centru, într-o piaţetă liniştită. Mai greu la intrare prima dată că nu e semnalizată decât pe interfonul de la poartă (unde mai sunt alte o mie de nume) dar suni la interfon, intri în holul blocului, faci la dreapta şi iei liftul până la et. 4 unde te întâmpină gazdele care nu sunt nici prea prea, nici foarte foarte. Important e că e foarte curat, e amenajat modern şi comod şi ai acces la Internet. Excelent raport preţ/calitate. Micul dejun e deja în frigider – cam aleatoriu şi uneori ciudat ca alegeri dar merge. Am avut de exemplu 3 ouă pentru toate cele 3 dimineţi (noi fiind 2 persoane) dar am avut şi suc, lapte, ceva brânză. Oricum, pentru un mic dejun italienesc, a fost foarte bine. Am avut aragaz, cafetieră, vase, mă rog, tot ce trebuie. Noi am stat într-un apartament la mansardă şi nu aveam privelişte dar nu ne-a deranjat că nu stăteam să privim Napoli de la geam. Şi mansardele au o luminozitate aparte şi un aer mai cochet.

1-DSC_0185

1-DSC_0187

1-DSC_0189

Poate hotelul în care stai n-are aşa mare importanţă că până la urmă e doar un loc unde să dormi şi să te speli. Locaţia hotelului însă, în special într-un oraş ca Napoli, contează foarte tare. O zonă ca cea a gării îţi poate tăia cheful şi-ţi poate strica parte din bucuria vacanţei. Şi mai contează unde mănânci. Cel puţin pentru gurmanzi ca mine.

Cu mâncarea în Napoli e uşor căci acolo se mănâncă binişor şi dacă iubeşti pizza şi pastele eşti în locul potrivit. Am verificat  pizza Di Matteo şi a meritat. Jumătate de preţ faţă de alte restaurante, foarte  mare, blat extra subţire, un deliciu. Doar că locul e fără pretenţii – e aşa cam ca un bufet de provincie. Acolo te duci special pentru pizza. Poţi s-o iei şi la pachet şi s-o mănânci apoi pe balconul propriu sau pe vreo bordură din centru. Am încercat într-una din zile să mâncăm la prânz la faimoasa pizzerie Da Michele. Am renunţat repede când am văzut coada de afară la care cred că stăteai lejer o oră. Erau oameni cu bagaje care stăteau cuminţi să le vină rândul sperând să nu plece din Napoli fără să fi încercat minunea. Noi n-am avut nervii. Am mâncat o pizza într-un restaurant de pe partea cealaltă unde nu era nimeni şi pe bună dreptate. Pizza anonimă – am mâncat mult mai bună în Bucureşti. Nu poţi să le ai pe toate, uneori.

Am mâncat însă excelent la Trattoria Castel Nuovo unde au nişte paste geniale. Şi tot bine am mâncat pe faleză, la una dintre terasele de lângă Castel dell’Ovo, la Antonio e Antonio. Faleză, mare, briză, paste bune, prosecco, îngheţată, italieni frumoşi, orchestră ambulantă (cu ţigani de-ai lor nu de-ai noştri), ce mai, o atmosferă de vacanţă perfectă.

1-DSC_0153

1-DSC_0161

1-DSC_0165

Ah, era să uit. A fost şi-o bere la pahar la care ne-au adus frapieră să ţinem paharele la rece. Bună idee!

1-DSC_0157

De privelişte ce să mai zic? Partea aia de rai care te împacă cu orice.

Castelul dell'Ovo

Orice s-ar spune despre Napoli, oricâte defecte ar avea, mie îmi pare un oraş care-mi dă sentimentul de vacanţă. liberate. Încă nu ştiu de ce dar dacă mă prind, vă zic şi vouă.

» Filed Under De prin Europa, Ne-am cazat la

Comments

2 Responses to “Napoli – unde să te cazezi să nu-ţi strici vacanţa”

1. funtur on July 13th, 2013 12:38 pm

Napoli – unde să te #rotravel cazezi să nu-ţi strici vacanţa http://t.co/dHbeJk3jrb via @funtur

2. Napoli – între iad şi rai : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on July 16th, 2013 7:44 pm

[…] unde am stat fiind foarte aproape de centrul istoric, practic în fiecare zi băteam străduţele înguste […]