Napoli – un oraş controversat (II) – 6 motive pentru care sa-l vezi

Posted on August 31, 2012

“Dracul nu e nicioadată aşa de negru” sau “nimeni nu e aşa de negru precum dracul” – dacă le combinăm, obţinem o mare toleranţă faţă de drac. În concluzie, dacă pentru drac avem aşa mare îngăduinţă, cu atât mai mult ar trebui să avem faţă de oameni şi locuri.

Până acum, am zis numai lucruri rele despre Napoli  – a venit prin urmare momentul să aratăm şi faţa sa bună ca să putem trage concluzia că merită totuşi vizitat, în pofida defectelor sale. Dar ce, noi suntem perfecţi!?

Care ar fi motivele principale pentru care am putea să luăm în considerare vorba aia “Vedi Napoli e poi mori”?

1. Poziţia – E locul cel mai potrivit pentru cazare din zonă din punct de vedere financiar. Eu am ajuns la Napoli din acest motiv – am plecat cu gândul teleghidat la Capri/Anacapri şi scopul vieţii mele de moment a fost găsirea unei cazări în acest scop. Am început desigur cu insula ca să văd cât de inabordabilă e şi am ajuns la concluzia că preţurile sunt piperate rău la cazare şi-n plus mai trebuia să plătim şi transportul maşinii pe insulă. OK. Următoarea fază a fost să caut cazare pe coasta Sorrentină şi Amalfiteană – nici măcar în localităţile mai mici nu găseai ceva prea ieftin – preţuri de fiţe, ce mai! Şi tot căutând în zonă am realizat că Napoli e totuşi cea mai economică variantă.

Am ales cea mai ieftină variantă pentru o triplă la Albergo Vittorio Veneto care ne-a costat doar 104 euro pe 2 nopti, adica 52 euro/noapte. Camera era destul de mare, curată, cu baie proprie si cu parcare pe stradă. Partea proastă este zona care e murdară, un pic dubioasă (nu pot însă zice c-am avut probleme chiar seara) – e lângă gara centrală ceea ce poate fi un avantaj dar e şi mare balamuc acolo aşa cum am mai povestit. Tramvaiul te duce în zona portului şi a Castel Nuovo în mai puţin de 10 min. şi poţi ajunge în centrul vechi şi pe jos în aprox. 15-20 de min.

O altă posibilitate destul de ieftină ar fi Toledo205 Apartments care e mai aproape de port şi într-o zonă mai bună care era cam 60 euro tripla/noapte.

O altă variantă ar fi Cezare Augusto, la 65 euro/noapte/dubla (cu mic dejun inclus) care e la două staţii de centrul istoric şi n-arată rău.

Dacă aveţi ceva bani eu vă sfătuiesc să alegeţi Vomero House la 90 euro dubla cu mic dejun inclus pentru că se află într-o zonă mult mai elegantă şi curată cu parcuri şi vile şi nu departe de Castel Sant Elmo. E la 3 staţii de metrou de Piaţa Plebiscito.

Oricum, povestea cu micul dejun în Italia e aşa doar o poveste – un croissant şi o cafea sau un ceai. Sincer, nu merită să luaţi micul dejun inclus. Mai bine luaţi o cafea excelentă în oraş şi găsiţi sigur şi ceva bun de mâncare. Oricum au patiserie f. bună.

2. Castelele şi palateleCastel dell’Ovo, Castel Nuovo, Castel Sant Elmo, Castel Capuano, Palazzo Reale, Palatul capodimonte, Palazzo Doria d’Angri, Palazzo San Giacomo şi încă altele.

Am văzut Castel Nuovo pe afară de nenumărate ori deoarece se află chiar lângă portul de unde iei vaporaşul către insule – nu ştiu cum e pe dinăuntru dar dacă l-a văzut cineva, aştept impresii. La fel Castel dell’Ovo pe care l-am văzut doar de sus din depărtare.

Am văzut însă Castel Sant Elmo care mi-a plăcut mai ales datorită perspectivei asupra oraşuluişi a zonei liniştite şi curate, cu parcuri şi zone rezidenţiale, care părea să facă parte din alt oraş. Ca să ajungi acolo urci cu funicularul – au trei linii de funicular cu care poţi ajunge în zona Castelului (unde mai poţi vedea şi Villa Floridiana şi Muzeul Duca di Martina) din trei puncte diferite (cele trei linii se văd cu negru pe hartă – sau cel puţin sper că se văd cât de cât).

De la funicular se urcă un pic până la castel iar castelul în sine se vizitează doar la partea sa superioară unde ajungi cu liftul – cred că este în reconstrucţie. Perspectiva însă merită şi nici nu costă mult intrarea – cred că a fost doar vreo 3 euro (până acum ceva vreme era chiar gratuit – probabil acum se plăteşte galeria de pictură aflată acum sus).

3. Bisericile – multe, multe dintre care Certosa di San Martino (lăngă Castelul Sant Elmo), Chiesa di Gesu Nuovo, Chiesa din San Domenico Maggiore, Cappella San Severo şi desigur Catedrala – Duomo di Napoli  (Cattedrale di Santa Maria Assunta sau Cattedrale di San Gennaro) pe care am văzut-o şi noi şi care chiar mi-a plăcut.

4. Centrul istoric – destul de murdar şi aglomerat dar care trebuie neapărat văzut – e f. interesant, cu mai mult de 150 de biserici, palate, 30 de muzee, fântâni, situri arheologice şi monumente.

5. Pizza – la Napoli s-a născut pizza margueritavă recomand Pizzeria DiMatteo din centrul istoric. Aveţi grijă că e coadă pt. că e foarte cunoscută.  Mai e un  restaurant celebru nu departe de pizzerie, Sorbillo despre care se zice că are preţuri f. decente (nu pot garanta că n-am fost).

6. Cafeaua – acum depinde cum vă place – dar acolo puteţi găsi orice doriţi, de la expresso lor pe care eu nu-l pot bea pt. că e prea mic şi prea tare, până la cappuccino delicios şi alte combinaţii – oricum bună, bună…. Noi am luat cafeaua de pildă în Galeria Vittorio Emanuele II în apropiere de staţia de funicular şi a fost momentul şi locul perfect pt. cafeluţa de dimineaţă. Galeria este înaltă, largă şi f. luminoasă, liniştită şi curată. Pe lângă cafea, puteţi lua şi ceva de patiserie – au produse foarte bune. Despre îngheţată nu mai trebuie să vorbesc, nu?

Ei şi iată cum s-au adunat mai multe lucruri bune decât rele despre Napoli. A, era să uit, trecând în fugă prin centrul istoric pe una dintre străduţele cu nenumărate magazine, am aruncat un ochi din mare viteză la preţuri – extrem de mici, aşa că dacă vreţi să cumpăraţi haine, acolo e locul!

Aştept completări de la voi pentru că eu am fost mult prea în fugă şi n-am văzut decât o infimă parte din oraş. Cum vi s-a părut vouă Napoli?

P.S. Nici poze n-am prea făcut pentru că în singura dimineaţă de alergătură prin oraş mi-am uitat aparatul la hotel  – nu vreţi să ştiţi ce-a fost la gura mea şi câte şuturi în fund mi-am dat…..

» Filed Under Altele, Am mincat la, Am vazut, De prin Europa, Insemnari din calatorii, Ne-am cazat la

Comments

4 Responses to “Napoli – un oraş controversat (II) – 6 motive pentru care sa-l vezi”

1. Vrei să stai la Amalfi? Scump, domnule, scump! : Experiente turistice on September 25th, 2012 7:29 pm

[…] spuneam în ultimele articole despre Napoli, am ales să stăm acolo pentru destinaţia ţintă – […]

2. Priorităţi sau vise de călătorie şi planuri pentru 2013 : Experiente Turistice on January 10th, 2013 10:20 pm

[…] nerambursabilă (altfel ar fi fost mult mai scump). Şi-acum îmi fac planuri să stau şi în Napoli vreo 3 nopţi ca să văd oraşul ca lumea (şi cu alţi ochi) şi să mă duc la Pompei,  […]

3. Napoli – unde să te cazezi să nu-ţi strici vacanţa : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on July 13th, 2013 12:37 pm

[…] greu cu scrisul despre Napoli şi pe măsură ce înaintez aşa ca-ntr-o mare agitată, mă prind că articolul tinde iar să […]

4. Napoli – între iad şi rai : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on July 16th, 2013 8:58 pm

[…] nu, adică nu la asta m-am gândit. E vorba de aceleaşi contraste despre care am mai vorbit şi anul trecut. Doar că anul ăsta m-am plimbat mai mult şi chiar dacă n-am văzut tot, mi-am întărit opinia […]