#biodiversitate la Gura Dobrogei, căldură mare și multe căprițe

Posted on September 6, 2015

Ei, dragii moșului, grea luna august: week-end la Breaza (despre care am scris deja), o nouă tabără de #biodiversitate (de data asta la Gura Dobrogei), o tură prin Deltă cu Barca Teodora, un pic de mare la Vama Veche și o nouă tură la Făgăraș.

Cu ce să încep, că deja abia mă mai descurc printre poze? O luăm la rînd, zic eu, că așa e mai ușor de gestionat. Cum despre Breaza am scris, mergem în Dobrogea.

Stat la cort, căldură mare, monșer, ceaun cu pulpițe cu legume – delicios, poze la șopîrlițe, dar mai ales la țestoase de toate dimensiunile – care țestoase s-au dovedit extrem de rapide și de agitate față de ce știam noi despre ele. A fost o mare încercare să le fotografiem căci o luau la picior de cum erau puse la pozat. Nici vorbă să pozeze elegant ca broasca bufo bufo. Dar le-am înțeles pentru că le era probabil și lor la fel de cald ca și nouă.

photo 021-_DSC8237_zpsnfh8dxir.jpg

photo 048-_DSC8293_zps36hyzets.jpg

photo 113-_DSC8409_zpsd8pypae9.jpg

photo 060-_DSC8321_zpsy7swjxo0.jpg

photo 114-_DSC8410_zpsv56o2mnb.jpg

photo 124-_DSC8427_zpsbl4mo0ux.jpg

Cheile Dobrogei au fost admirate de la umbră că zău dacă am avut forța lui Doru Panaitescu să umblăm după șerpișori în plin soare. L-am lăsat pe el să asude și noi ne-am relaxat, ceea ce am cam făcut mare parte a timpului. Cum ziceam, căldură mare, monșer. Nici șerpii nu s-au arătat!

photo 072-_DSC8339_zpsb8hllcmn.jpg

photo 075-_DSC8345_zpsezybvg8c.jpg

Dar n-am stat doar în sălbăticie. Am fost și la căprițe. Nu orice fel de capre, ci din cele franțuzești, crescute la ferma de capre a firmei Elcomex unde am făcut o vizită și am văzut unde și cum cresc caprele și cum se mulg. Tot acolo am și mîncat diverse feluri de brînzeturi de capră absolut delicioase pe care le le voi căuta de aici încolo prin magazine. Recunosc, deși m-am cam simțit vinovată, am mîncat și un pic de friptură de ied, gătită senzațional, căreia nu i-am rezistat. A, și o plăcintă genială!

photo 177-_DSC8507_zpstw4hgi4f.jpg

photo 165-_DSC8484_zpsy4u9tzju.jpg

photo 156-_DSC8470_zpsbehaftve.jpg

photo 185-_DSC8515_zpsbu33fnoe.jpg
 photo 187-_DSC8517_zpss1pnsztr.jpg

photo 189-_DSC8519_zpsfsgyuwuf.jpg

În ultima noapte înainte de plecarea spre București, ne-am hotărît să mergem să dormim pe malul mării la Vadu. Ceea ce s-a dovedit o aventură întreagă cu mașinile pe coclauri noaptea, cu trei dintre băieți mergînd pe jos vreo 2 km ca să nu dau eu cu mașinuța cu burta de nisip și să nu ajungem în bălării că deja îi patina fundul de parcă i-aș fi dat palincă, nu motorină. Cert e că la 12 noaptea eram toți în mare, în apa răcoritoare și liniștită, cu stele (inclusiv căzătoare) deasupra. Excelent!

Și nici plaja cu baie de a 2-a zi n-a fost tocmai rea. Vadu are acum un aer de Vamă Veche de pe vremuri. Stat la cort sau rulotă, cu o singură cherhana prin preajmă (la care prețurile sunt însă mult mai sus decît la Vamă), lume destul de multă. E încă suficient de sălbatic dar e deja cam populat și nu are nici culoarea și nici pitorescul Vămii (despre care mai vorbim). Dar e bună pentru cei care vor o plajă naturală și o baie bună.

photo _DSC8523-001_zpsqzw4mhmo.jpg

Am încheiat plimbarea apoteotic pe faleză la Constanța unde iar am făcut spume la gură cu cuvinte irepetabile la vederea Cazinoului, am mîncat binișor în portul Tomis și-am finalizat cu o înghețată.

photo _DSC8524_zpsljoxsdoc.jpg

Per total, ceva poze cu animăluțe și păsări, o trupă excelentă (cu Doru Panaitescu, Giovanni Fichera (italianul vorbitor de română și iubitor de natură), Mircea Panaitescu, Alexandru Silviu (care a făcut și pozele cu căprițe), bursuceii Renate și Cătălin Nenciu, Dragoș Nedelcu, Aurelian Nedelcu) – cu care sper să ne mai întîlnim – mîncare bună, relaxare, un week-end bun.

photo 100-_DSC8386_zpsko5bckh8.jpg

photo 074-_DSC8341_zpsbd4a5d7w.jpg

photo 036-_DSC8269_zps3sro4d5t.jpg

photo 029-_DSC8250_zpsayguaesz.jpg

photo 097-_DSC8374_zpsvauvtjpx.jpg

photo 179-_DSC8509_zpsbxqnftxz.jpg

Tabara de diversitate de la Gura Dobrogei este a patra tabara din seria celor sase cuprinse in proiectul #biodiversitate organizat de Wildescapes cu sprijinul Lipton, Goodyear Romania si Tiriac Auto. Partener logistic: Paralela 45. Partener local: Elcomex.

Știu, urmează Delta. Greu, domnule, greu! Dar sigur urmează.