Valea şi Canionul Colca din Peru – ce nu/ce da, cum nu/cum da

Posted on January 13, 2013

Există călătorie perfectă? Poate, dar aş tinde să cred că nici o călătorie nu diferă prea mult de călătoria noastră obişnuită – viaţa. Multe dintre călătoriile pe care le-am făcut s-au apropiat de perfecţiune şi cea din Peru a una dintre ele. Mi-a plăcut tot ce-am văzut, m-am bucurat de fiecare moment şi aş mai fi stat dacă aş fi avut timp. Din toate alegerile pe care le-am făcut acolo, aş re-gândi doar două. Prima este traseul Salkantay (o să am o poveste, probabil două despre asta separat) şi Canionul Colca.

Am ales Colca pentru că era aproape de Arequipa, al doilea oraş ca mărime şi importanţă din Peru, care nu trebuie sub nici o formă ratat şi pentru că îmi place muntele şi sunt fascinată de trecători, chei şi canioane. Despre Canionul Colca se zice că el cel mai adânc canion din lume.

Canionul Colca

Acolo zice că cei doi vulcani care mărginesc canionul, Coropuna şi Yampato, au înălţimi de peste 6000 de metri şi că adâncimea maximă a canionului lung de 100 km este de 3400m. Sigur aşa este dar e greu să-ţi dai seama pentru că e un canion mai puţin spectaculos. Pantele vulcanilor acoperite cu vegetaţie măruntă se pierd într-un V care n-ar putea nicicând concura cu stâncile abrupte şi drepte ale multor chei de pe la noi de exemplu, ca să nu vorbim de Grand Canion.

Canonul Colca de la Cruz del Condor

Lucrul pentru care e foarte mediatizat şi promovat de agenţiile peruane de turism este Cruz del Condor (crucea condorului), o platfomă pe versantul pe care se află şoseaua, la o înăţime de 1200m de fundul văii, unde sigur e şi o cruce şi de unde poţi admira condorii. Asta dacă ai noroc. Ei pot fi acolo când te duci tu dar nu stau acolo permanent şi nu planează non-stop numai pentru bucuria turiştilor.

Crucea Condorului

Condor in zbor

Faţă de alţii care se pare că n-au văzut pană de condor în excursia lor, noi am avut un pic de noroc şi-am văzut vreo 3 dintre care unul, încă tânăr, a fost pândit de zeci de turişti cu aparate foto mai mari sau mai mici, să-şi ia zborul de pe un colţ de stâncă de sub platfoma plină de turişti şi vânzători ambulanţi de nimicuri.

Condor tânăr exasperând turiştii cu nemişcarea sa

Peruan vânzând nimicuri turistice

Mă puteam lipsi de această excursie organizată fără prea multe regrete. Sunt convinsă că dacă închiriezi o maşină din Arequipa şi mergi pe cont propriu e cu mult mai interesant. Aşa, mergi cu un mic autocar care opreşte unde zice ghidul, stai cât zice ghidul, faci ce zice ghidul. N-am fost nemulţumită pt. că am plecat pregătită sufleteşte, pt. că oamenii au fost drăguţi şi pentru că au fost şi multe lucruri frumoase de văzut. Vă zic eu şi de astea.

Iarăşi unul dintre locurile care pot lipsi de pe lista plimbărilor este vizita la băile termale La Calera de lângă Chivay. Un fel de ştrand destul de dubios chiar dacă apa din bazine e naturală. Pe mine nu m-a inspirat de loc să intru în acea apă care nu părea cea mai curată de pe faţa pământului, nici măcar în bazinul deschis care era de departe cel mai drăgut, cu atât mai mult cu cât veneam după o experienţă cu mult mai reuşită de lângă Santa Tereza (în drumul spre Machu Picchu – povestea vine, vine…). N-a fost tocmai rău însă – am vizitat micul muzeu din incintă, am stat de vorbă cu o pereche de spanioli cu care ne-am împrietenit f. repede încă de la începutul turului, am băut cu toţii o bere bună peruană, ne-am plimbat un pic prin zonă şi-am admirat vestiarele pictate care păreau cumva din alt film.

Bazinul exterior din La Calera

Din micuţul muzeu din La Calera

Cam astea ar fi singurele “plângeri”, de ce şi cum să nu mergi în Canionul Colca. Episodul următor va fi despre de ce şi cum să mergi acolo. O să vedeţi că, până la urmă, sunt mai multe argumente pentru da decât pentru nu.

» Filed Under Am vazut, Insemnari din calatorii, Prin lume

Comments

3 Responses to “Valea şi Canionul Colca din Peru – ce nu/ce da, cum nu/cum da”

1. Valea şi Canionul Colca din Peru – de ce da, cum da (I) : FUNTUR on January 26th, 2013 10:40 am

[…] parte a poveştii despre Canionul Colca a început cu părţile mai puţin spectaculoase tocmai pentru a putea continua, cum spune […]

2. Ce să vezi în Valea Colca din Peru : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on November 21st, 2013 4:28 pm

[…] ce am văzut în Valea şi Canionul Colca din Peru. Cu toate că am exprimat anterior nişte mici “plângeri”, e o zonă spectaculoasă care merită văzută, nu numai pentru canion şi condori, ci şi pentru […]

3. Machu Pichu subiectiv – la băi, la băi! : Experienţe de Călătorie – FUNTUR on May 20th, 2014 8:10 am

[…] pe la alte băi. Acum înțelegeți și de ce am privit cu o milă îngăduitoare băile din Valea Colca. Standardele au crescut simțitor. Dar dacă știți voi altele demne de atenție, nu mă dau în […]