Ciudad de Mexico – Piata Constitutiei

Posted on December 29, 2010

A doua zi in Ciudad de Mexico – desi un pic obositi cu jet-lag-ul + 13 ore de zbor in oase – scularea la 8.

O cafea instant tare in bucataria Carlei si ne-am mai pus pe picioare – cel putin Ioana + Tudor dupa cum se vede din poza. Eu, sigur, pentru ca e rost de plimbare prin oras.

Pe la 9 vin baietii sa ne ia la micul dejun si ajungem in Casa de los Azulejos despre care am mai scris cate ceva.

O casa veche cu placi de faianta si la interior si la exterior in care exista un complex de magazine si restaurante in care e o placere sa stai si mai ales sa mananci.

Dupa micul dejun copios si revigorant (mai ales cu inca o cafea adevarata la activ), plecam in centru.

Ciudat rau. Nu pentru ca nu arata bine; arata minunat doar ca e straniu sa vezi un brad imens si un patinoar la 25 de grade celsius care pentru mexicani reprezenta perioada de sarbatori de iarna!

In Piata Constitutiei (El Zocalo), care se afla pe locul orasului antic aztec Tenochtitln, se ridica  Catedrala Nationala Baroca construita intre 1573 si 1675.

Langa catedrala este Templo Mayor si intre cele doua o harta 3D a orasului incas Tenochtitln pe care se afla piata.

Tot in piata este si Palatul National (unde se afla senatul si presedintele) care are niste fresce minunate.

Ne-am mai intalinit cu un prieten de-al lui Alejandro in centru si toti 6 am urcat la un restaurant cu etaj de unde se vedea toata piata si unde am mancat un pic cam turistic dar a meritat pentru ca am baut cele mai fantastice marguerite si am avut o perspectiva splendida asupra pietei.

Era o multime de lume in piata la patinoar sau pe la targul de pe strada cu obiecte artizanale, privind dansatorii imbracati in costume inca sau purificandu-se cu o incantatie.

Tipul cu pricina arata foarte autentic si avea vreo 70 de ani daca va vine sa credeti. Erau destul de multi mexicani care apelau la el.

Ciudad de Mexico este un oras imens – vazut din avion este chiar impresionant (din pacate n-am reusit sa fac nici o poza de sus) – care are peste 20 milioane de locuitori (ei, da, cam cat toata Romania).

Si ziua a fost lunga asa ca o sa va spun ce-am mai vazut si ce-am mai facut abia maine ca sa nu ne lungim prea mult.

Pe maine.

» Filed Under Altele, Am mincat la, Am vazut, Insemnari din calatorii, Prin lume